Steam nabízí základní podporu DualSense

15. listopad 2020 12:20 / Patrik Jelínek / Novinky / Diskuze (8)

Jedna z předních novinek PlayStationu 5, ovladač DualSense, obdržel s poslední příchozí aktualizací podporu ve Steamu, konkrétně jeho veřejně dostupné betě. Prozatím platí, že kompatibilita DualSense není zcela dokončena, vzhledem k čemuž se nabízená podpora omezuje pouze na základní funkce zařízení.

Mezi funkcemi, které DualSense na PC postrádá nejvíce, patří zejména vyzdvihovaná haptická odezva a podpora dotykové plošky. Jinými slovy, DualSense v současné době na PC spíše odpovídá předchozímu DualShocku 4 než zcela revolučnímu zařízení nové generace. Příslibem do budoucnosti nám může být alespoň fakt, že přiložený popisek mimoděk uvádí, že výše jmenované funkce nebyly "zatím" implementovány. Je zde tedy reálná šance, že jejich implementace proběhne prostřednictvím jednoho z budoucích updatů.

Na konto ovladače DualSense dále dodejme, že dosavadní ohlasy recenzentů i hráčů jsou převážně pozitivní. Jak ostatně uvádí Tadeáš ve svém textu k PS5, přidaná dimenze hmatového prožitku vnáší do her, jako je Astro’s Playroom, zcela unikátní zážitek. Na tomto místě je ale pochopitelně třeba dodat, že právě často skloňovaný Astro slouží i přes své nesporné kvality výhradně k demonstraci schopností PlayStationu 5. Srovnáme-li ho se Spider-Manem či dalšími vyšlými tituly, je zřejmé, že využití i úroveň zpracování haptické odezvy nejsou napříč hrami srovnatelné.

Nezbývá než doufat, že inovativní prvky ovladače DualSense neskončí zapomenuty v propadlišti dějin jako kdysi obdobným způsobem proklamované využití touchpadu u DualShocku 4.

Zdroj: VG247

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20847380
Mitsurugi napsal 17. 11. 2020 v 12.21

OnlyCORE: Ne, nikdo to nemá rád a přesto je to v každém konzolovém ovladači od PS1 a nějakým zázrakem na to nejsou nikde stížnosti.

Jasně, že se to lidem líbí, co to je proboha za otázku? :D

Editováno: 17. 11. 2020 v 12.22

Nahlásit nevhodný obsah

20838584
RomanK47 napsal 17. 11. 2020 v 09.15

OnlyCORE: Většině se to asi líbí a já jsem mezi nimi, je to prostě další z vjemů, kterým hra s hráčem komunikuje.
A u některých her je to základní mechanismus, třeba u EA MMA pro PS3 bez vibrací, třeba na obyčejném Sixaxis, nelze úspěšně bránit na zemi, protože vibrace jsou právě první náznak, že se soupeř pokouší o nasazení páky.

Nahlásit nevhodný obsah

20877968
OnlyCORE napsal 16. 11. 2020 v 23.21

Otázka:
Lidi mají rádi když jim vibruje ovladač pod prstama nebo když je nutné stiskávat tlačítko různou silou?
Osobně vibrace jsou to první co společně s motion blurem vypínám.
Chápu když se bude jedna o nějakou experience hru, ale například střílečky opravdu nemám zájem aby mě něco vibrovalo v ruce a nutnost vynaložit větší sílu pro stisk tlačítka

Editováno: 16. 11. 2020 v 23.22

Nahlásit nevhodný obsah

20922308
zaty napsal 16. 11. 2020 v 17.53

Xspy: https://twitter.com/ds4windows/status/1326959209137790981?s= 20

:)

Nahlásit nevhodný obsah

1074576
Xspy napsal 16. 11. 2020 v 14.16

zaty: Na to bych si i vsadil :)

Nahlásit nevhodný obsah

20922308
zaty napsal 16. 11. 2020 v 14.01

Xspy: Je jen otázkou času, kdy se to objeví v DS4Windows.

Nahlásit nevhodný obsah

1074576
Xspy napsal 16. 11. 2020 v 13.22

Haptika je super , i nastavitelná tuhost triggerů , je otazkou , kdy se tohle dostane do Steam aplikace .Ono by stačilo mít jen tu možnost pohrát si s tuhostí v menu a ani by pak nevadila nepodpora v samotné hře na PC

Nahlásit nevhodný obsah

1074576
Xspy napsal 16. 11. 2020 v 13.19

Touchpad je to co u Xbox controlleru postrádám nejvíc .
Teprve při psaní textu si člověk uvědomí jak moc pozadu je Microsoft díky minimální inovaci joypadu .
Mimochodem touchpad integrovaný na controlleru je ideál pro Google TV , jehož obsluhu si tak bez joypadu s touchpadem neumím už ani představit .....A když jsme u toho Co jiného než Google TV připomíná rozhraní Xboxu ?

Editováno: 16. 11. 2020 v 13.20

Nahlásit nevhodný obsah