Generální manažer Bioware Casey Hudson potvrdil přítomné spekulace. Mass Effect: Legendary Edition dorazí na jaře 2021 na Xbox One, PlayStation 4 a PC. Hudsen zdůrazňuje, že titul skrze dopřednou kompatibilitu nabídne na next-gen konzolích přidaná grafická vylepšení, která budou komunikována následující rok.
Your choices. Your squad. Your Shepard. Relive the legend in a remastered edition of the highly acclaimed trilogy. Mass Effect Legendary Edition arrives Spring 2021. https://t.co/qbWVibXuQI pic.twitter.com/ecR6rnN8DP
— Mass Effect (@masseffect) November 7, 2020
Obsah remasteru bude v souladu se spekulacemi sestávat z kompletní trilogie, to znamená základní hry i všechna singleplayerová DLC a příběhové dodatky. Z technického hlediska budou všechny hry vylepšeny o vyšší rozlišení s podporou 4K, navýšení frameratu konzolových verzí a obecné změny na úrovni postav, stínů a efektů. Hudson rovněž zmiňuje, že cílem studia nebylo vytvořit kompletní reimaginaci nebo remake, nýbrž spíše uvážlivou modernizaci při současném zachování ducha originálů.
Spolu s tímto pro mnohé fanoušky dostatečným oznámením, přišel Hudson též s potvrzením a ochutnávkou nového dílu. Jak sám ale naznačuje, projekt se nachází v raných fázích vývoje, vzhledem k čemuž se nemůže prozatím podělit o další detaily. Prozradil však, že za vznikem stojí tým veteránů společnosti Bioware.
PŮVODNÍ ZPRÁVA
Oznámení remasteru trilogie Mass Effectu, též přezdívané Mass Effect: Legendary Edition, bychom se mohli dočkat už během dnešního večera. Minimálně tolik napovídají náznaky žurnalistů a insiderů vstříc blížícímu se vývojářskému panelu dnešního N7 Day.
Vybraní dabéři původní trilogie, kteří se panelu rovněž zúčastní, už během posledních dní avizovali, že se fanoušci v tento den dočkají speciálního programu. A ačkoli by tato zpráva dozajista mnohým ke spekulacím stačila, podněty k diskuzi dodatečně podpořil i hlavní zdroj zpráv o Mass Effect remasteru, Jeff Grubb.
— Jeff Grubb (@JeffGrubb) November 6, 2020
Abychom se však neodvolávali pouze na jeden zdroj, obdobné náznaky jako Grubb uvádí i řada zástupců světových médií, jako je například Eurogamer, Game Informer nebo PCGamer. Svou pozornost rovněž zasluhuje i citelný vzrůst v prezentaci licencovaného prodejního sortimentu během posledních dnů a týdnů. Tuto změnu lze však pochopitelně přičíst na vrub i samotné reputaci N7 Day.
I hear Mass Effect fans should keep an eye on the BioWare blog tomorrow afternoon... https://t.co/NHswyqMtd6
— Tom Phillips (@tomphillipsEG) November 6, 2020
Can confirm that Mass Effect fans should most definitely be up and early tomorrow morning. It's going to be Legendary pic.twitter.com/yh15yhSOfG
— Liana Ruppert (@DirtyEffinHippy) November 6, 2020
Skutečnost, že by dnešní 8. hodina večerní mohla opravdu symbolizovat návrat jedné z nejslavnějších sci-fi sérií herní historie, podtrhuje i fakt, že remaster celé trilogie byl před pár týdny ohodnocen jihokorejskou ratingovou komisí. Nad rámec této informace lze ale vyzdvihnout i starší zprávy Jeffa Grubba, naznačující oznámení během letošního roku. Zde je však nutné dodat, že sám Grubb později své stanovisko poupravil, neboť rozsáhlejší práce na modernizaci prvního dílu měly údajně způsobit odklad celé trilogie. Podle posledních informací bychom se tak měli vydání dočkat v následujícím roce. V únoru téhož roku má dorazit i art book kompletní trilogie.
Současně dodáváme, že už delší dobu je předpokládáno, že Bioware Edmonton aktivně pracuje na vývoji zcela nového dílu. V souladu s touto informací nelze tudíž vyloučit ani to, že bychom se potenciálně mohli dočkat oznámení právě tohoto titulu.
Zdroj: Kotaku, VGC, PCGamesN
No jestli to dopadne jako většina EA "remasterů", kdy jediné, co udělají je přidání slova remaster za jméno hry, tak to potěš pán bůh
Ocelotr NN napsal 11. 11. 2020 v 12.44
REMASTER ? Takže herní mechaniky zůstanou nedotčené a parťáci budou maso na odstřel, pokud je nechá člověk jednat o vlastní vůli ? Ne skutečně, pokud je člověk imrvére nekomandoval, tak se jen neustále váleli na podlaze.
MASS EFFECT je plnej špatnejch a polovičatejch herních mechanik, které jsem v době vzniku samozřejmě ignoroval, všechno od levelingu po zbraně, je takový napůl. Naflákáte body na level (a hra to umí automaticky) a zvolíte si zbraň, kterou jste sebrali naposledy. Vše zachraňovala atmosféra toho, že jste kapitán na vesmírné lodi, ve stylu JEAN-LUC SHEPARD a ano užil jsem si to. Ale v době her jako NO MANS SKY, je vesmír MASS EFFECTU šíleně malý a hra je soustředěná na příběh, kde jsou morální volby, které tak nějak nakonec mají nulový význam. A nejhorší je samozřejmě bojování. Věřte mi v roce 2020 už to není zábava. Banda debilů + šílená kamera. Čekej až se nabijou schopnosti, využij jich, postřílej, schovej se do krytu, REPEAT.
POINTA: Lepší by bylo herní mechaniky oživit ve stylu RE2:REMAKE¨.
Editováno: 11. 11. 2020 v 12.48