Trailer XIII Remake seznamuje s arzenálem

18. říjen 2020 10:10 / Patrik Jelínek / Novinky / Diskuze (3)

Remake akční komiksové střílečky XIII čeká brzy očekávaný, z historického hlediska již druhý, debut. A jak na návrat tohoto ikonického dobrodružství z dob roku 2003 navázat než ukázkou toho, co je pro každou střílečku onou alfou a omegou  zbraní.

Abychom však ihned v úvodu neubírali hře neúplným popisem její hodnotu, musíme záhy dodat, že XIII nikdy nebylo střílečkou klasického zrna. Namísto neutuchající akce a nekončících řad nepřátel, totiž hra disponuje i rozličnými mechanismy stealthu. Postupem hry se tedy dostanete jak ke smrtícím nástrojům, tak i pomůckám, jako jsou paklíče, vrhací hák, tlumiče, odposlouchávací zařízení a podobně. Zkrátka špiónská hra se vším všudy.

Vrátíme-li se ale k níže vyobrazeným zbraním, přijdeme na to, že ani zde hra ve své době nezaostávala. Jak originál, tak i chystaný remake totiž v součtu nabízejí úctyhodných 16 odlišných druhů, přičemž platí, že často jde o kousky věru netradiční. Inu, posuďte sami  harpuna, kuše, raketomet, lovecká nebo útočná brokovnice, vrhací nože a ... myslím, že jste už nepochybně pochopili, že variabilita zbraní zřejmě problém nebude.

Jak tomu ale už u her z předminulé dekády bývá, na většinu z vyobrazených zbraní si sáhnete až v pokročilejších fázích hry. Koneckonců, při prvotním vkročení do bot hlavního hrdiny nebudete mít k dispozici nic více, nežli pouhopouhé pěsti a jednu řádně nepříjemnou amnézii. Tato skutečnost ale pochopitelně vezme brzy za své, a vy tak pomalu začnete odkrývat nejen originální způsoby odpravení nepřátel, ale i přítomné vládní konspirace a pravou podstatu nastalých událostí. To vše zaobaleno v pohledné cel-shadové grafice, která  i když ne zcela věrně  emuluje jedinečný zážitek z původní hry.

XIII Remake vyjde 10. listopadu na PC, PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch.

Zdroj: YouTube

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 20. 10. 2020 v 13.27

Smutné. Buď developer nebo vydavatel (tipuji spíš to druhé) nepochopili, co bylo ve své době na XIII tak atraktivní.

Nahlásit nevhodný obsah

20917754
catmeows napsal 19. 10. 2020 v 14.35

Stealthu v XIII pomohlo, že kroky za rohem nebo za zdí byly naznačeny komiksovým textem "TapTapTap", jehož velikost závisela na vzdálenosti zdroje zvuku, v podstatě něco jak sonar.
Další skvělá věc byla, že kritické zásahy, třeba vrhacím nožem se ukázaly jako malé vložené komiksové okno.
A vůbec si ta komiksová stylizace hrála do noty s cell shadem a celou tou lehce over the top konspirací, kolem které se příběh točí.
Nevím, jestli příklon k realističtější grafice tomu remaku pomůže.

Nahlásit nevhodný obsah

20874257
Spratekk CZ napsal 18. 10. 2020 v 10.29

Je to hrozně let zpátky, ale nebyla hra rozdělená na dva party?

Nahlásit nevhodný obsah