Mike Pondsmith mluví o začátcích své kariéry

15. září 2020 15:56 / Jakub Štěpánek / Novinky / Diskuze (0)

Na akci PAX Online přijal pozvánku také Mike Pondsmith, tvůrce deskové hry, která se následně stala předlohou pro Cyberpunk 2077. Mike zavzpomínal na staré dobré časy, kdy se pomalu dostával do herní branže, navíc přihodil i pár dobrých rad pro začínající herní designéry.

Pondsmith se nejprve zmínil o prvních krůčcích do světa fantasy RPG skrze Chainmall a Dungeons & Dragons. Na „dračáku“ ostatně potkal svou budoucí manželku, první setkání proběhlo v rámci kampaně pod vedením jejího tehdejšího přítele, který se Mikovu postavu neustále snažil zabít.

Přemýšlet o základních principech ho ale donutilo až sci-fi RPG Traveller. „O hrách jsem začal přemýšlet trochu jinak. Začal jsem sledovat, co je spojuje, proč jsou zábavné,“ vysvětluje Pondsmith. Soustředil se samozřejmě také na způsoby vyprávění příběhu a budování světa.

Hodně mu pomohly rozhovory se zavedenými designéry, setkal se třeba s autorem výše zmíněného Travelleru - Marcem Millerem, nebo s tvůrcem Car Wars - Stevem Jacksonem. „Často se mě ptali, jestli jsem měl problém dostat se do tohoto byznysu. Ne, neměl, lidé byli opravdu přátelští, když jsem začínal.“ I on se nyní snaží být otevřený zájemcům o řemeslo designéra. „Cítím, že to musím předat dál, kvůli všem lidem z byznysu, kteří byli ochotni poslouchat mé hloupé otázky a pak mi ještě dobře poradili.“

Deskovky a videohry mají dle Pondsmitha skutečně mnoho společného. Jako největší rozdíl pak vidí množství peněz, které je potřeba do projektů investovat. Zatímco deskovku lze vytvořit za pár tisíc dolarů, videohry se pohybují v řádech milionů. A peníze jsou podle Mika také důvod, proč člověk v herním průmyslu nepotká tolik ochotných lidí, jako ve světě deskovek.

Pokud vás zajímá kariéra herního designéra, pusťte si celé video. Mike totiž přihodil i pár rad, jak se k zajímavé profesi propracovat.

Zdroj: PC Gamer

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!