Blizzard čelí interním stížnostem na platy

4. srpen 2020 17:47 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (3)

Pro mnohé z nás by v mladém věku byl sen pracovat na hrách. V té době jsme samozřejmě nevěděli, co všechno tato práce obnáší, k tomu všemu se navíc posledních letech začal masivně ukazovat problém vývoje her, a to crunch. Věta „Alespoň dostávají hromadu peněz“ se pod těmito články objevovala dost často, ani to ale není u všech studií pravda, jak ukazuje nová zpráva od Jasona Schreiera.

Ta se věnuje situaci ve studiu Blizzard Entertainment, jehož hry asi není třeba představovat. V roce 2019 studio provedlo interní výzkum, díky kterému zjistilo, že více jak polovina pracovníků je nespokojena se svým platem. Minulý měsíc mělo dojít k nápravě, která ale zaměstnance akorát ještě více rozzuřila. Studiem tak začala kolovat tabulka, do které zaměstnanci anonymně vepisovali své mzdy a jejich navýšení. To se průměrně pohybuje okolo 10 procent, zatímco vysoce postavení manažeři si polepšili o pětinu.

Problémů ve studiu ohledně platů je hned několik. Zatímco někteří producenti a inženýři si vydělají i 100 tisíc dolarů ročně, testeři a zaměstnanci zákaznické podpory si často vydělají minimální mzdu, nebo se okolo ní pohybují. Kromě toho se Activision rozhodl zmenšit náklady, a tak jsme v minulosti mohli slyšet o velkých vyhazovech. Práci za propuštěné zaměstnance přebrali jejich kolegové, jejich plat ale zůstal stejný.

Jeden z veteránů Blizzardu tvrdí, že zvýšení odměny se pohybuje pod hranicí 50 centů (cca. 11 korun) za hodinu. Kvůli méně přesčasům si nyní vydělá méně, než tomu bylo před celou dekádou. Někteří se tak rozhodli odejít za mnohem vyšším platem ke konkurenci, jako například k blízkému Riot Games.

K Schreierovi a jeho asistentům se dostaly i zprávy z interního chatu Blizzardu z roku 2018, kdy někteří zaměstnanci museli šetřit peníze na nájem. Místo jídla tak používali kafe, které bylo ve studiu zdarma, jedli vločky, protože si nemohli dovolit jídlo z kantýny, třetí zaměstnanec zase přestal uvažovat o dítěti, protože by si ho nemohl dovolit.

To vše pak přichází ve chvíli, kdy je celá skupina Activision Blizzard pod kritikou kvůli platu ředitele Bobby Koticka. Jeho ohodnocení za rok 2019 činilo 40 milionů dolarů (téměř 900 mil. korun) a za 4 roky si přišel na 90 milionů dolarů (přes 2 mld. korun). Kvůli tomu se také objevil na horních příčkách nejpřeplácenějších ředitelů.

Článek Schreiera tak opět poukazuje na další problém herního průmyslu, přičemž se dost možná díky němu vyklube další kauza proti Blizzardu. 

Zdroj: Bloomberg

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20847380
Mitsurugi napsal 5. 8. 2020 v 10.09

Ivann: Osobně nechápu, proč jde vůbec někdo makat do herního průmyslu. Makáš jak idiot, pořád samý crunch, někdo mimo hry má na stejné pozici víc za méně práce, a po dokončení hry dostaneš padáka.

A pak si ještě CEO nechá dát 40 miliónů dolarů jako odměnu. Je to prostě nechutné zneužívání lidské vášně pro danou věc.

Editováno: 5. 08. 2020 v 10.14

Nahlásit nevhodný obsah

20836789
Mipe napsal 4. 8. 2020 v 23.27

Free HongKong!!! Tolik k blizzu. Co si budem toto je století programátorů, ekonomů, specialistů na obor lidských věd a dalších žvanilů kterým je papír užitečný leda tak ve skladech protože jsou všude plné fronty a uplatnění za rozumnou smlouvu dostává pouze ten schopnější. Už to není trendy jako out bloncky které se přebarvují na brunety.. Bude líp, bude hůř! Je potřeba si přestat idealizovat svět ve kterém budeme žít až ve 30ti opustíme lavice s titulem za dobré šoupání nohama na povel pro kvalifikaci v mekáči. Hlavně držet krok a pokuď máš problém venku stojí dalších pět co si tu almužnu zaplatit nechaj .-)

Nahlásit nevhodný obsah

20900965
Ivann napsal 4. 8. 2020 v 21.28

Blizzard je nejhorší příklad toho, jak funguje herní průmysl... Za tebou stojí řada nadšených a stejně kvalifikovaných lidí, takže si můžeme dovolit směšné platy, protože součástí této práce je přece nadšení z toho, že pracuješ na hrách! Přece je to tvůj velký sen. Proto taky budeš pracovat nejen s horším platem, ale i s větším nasazením. Až později zjistíš, že v nudném neherním vývoji je ta práce mnooohem lépe placená, za sotva polovinu práce, kterou musíš dělat a často je to i zábavnější a máš mnohem větší jistotu do budoucna, protože tu většinou není release date, po kterém tě vyhodí.

Nahlásit nevhodný obsah