Schreier o odměnách v Gearboxu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Schreier o odměnách v Gearboxu

Schreier o odměnách v Gearboxu

Radek Raudenský

Radek Raudenský

2. 4. 2020 11:20
Reklama

Jméno Jasona Schreiera se stává postrachem herních studií. Jakmile se jeho jméno objeví vedle nadpisu článku, víte, že nejspíše nepůjde o dobrou zprávu. Výjimkou není ani nejnovější zpráva o situaci v Gearboxu, kde nejsou zaměstnanci spokojení se svými odměnami.

Borderlands 3 patří mezi velké úspěchy studia, a 2K jej popisovalo jako miliardovou značku. Prodeje byly prý obrovské, proto byla interní zpráva od Randyho Pitchforda, ředitele Gearboxu, pro zaměstnance velkou ránou. Jejich honoráře totiž nebudou tak velké, jaké nejspíše očekávali.

Zaměstnanci studia totiž dostávají podprůměrné výplaty vůči standardu v herním průmyslu. Alespoň to tvrdí tucet zaměstnanců, se kterými Schreier v minulých letech mluvil. Společnost to ale kompenzuje velmi zajímavým benefitem – sdílení zisku. Veškerý zisk, který plyne pro společnost, se rozdělí v poměrů 60/40. 60 procent zamíří ke společnosti a jejímu vedení, 40 procent zamíří k zaměstnancům ve formě kvartálních bonusů.

Když před 8 lety vyšlo Borderlands 2, šlo o obrovský úspěch. Bonusy byly tak velké, že si někteří zaměstnanci mohli za tyto částky dokonce koupit domy, a na to také Gearbox lákal nováčky. Pitchford ale zaměstnancům včera oznámil, že současné bonusy rozhodně nebudou tak velké, jaké by očekávali. I přes rekordní prodeje to prý má svůj důvod. Borderlands 3 totiž stálo hodně peněz. Engine se měnil z Unreal Engine 3 na 4. verzi, a ještě před získáním zisku musel vydavatel získat zpět své výdaje. Hra samotná prý stálá okolo 95 milionu dolarů, dodatečný obsah pak 140 milionů dolarů. Navíc se společnost rozrostla o druhé studio v Kanadě, a prodeje byly sice rekordní, ale nikoliv takové, jaké si společnost představovala.

Pitchford tak řekl, že kdo není spokojen s odměnami, může klidně skončit. Prý ale doufá, že se pro zaměstnance podaří získat více peněz v budoucích bonusech. Zaměstnanci jsou ale nespokojeni, a to i ve spojení se soudním řízením, které minulý rok vyšlo najevo. Právník Wade Callender v něm mimo jiné tvrdil, že si Pitchford v roce 2016, tedy při začátku vývoje Borderlands 3, přišel na bonus ve výši 12 milionů dolarů. Když všechny tyto informace vezmeme v potaz, očekávají zaměstnanci hromadné odchody ze studia.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama