Nextgen SSD prý nezmění openworld hry

24. březen 2020 16:44 / Radek Raudenský / Novinky / Diskuze (5)

O SSD discích v nových konzolích jsme už slyšeli z obou stran. Jak Microsoft, tak Sony si tuto „novinku“ chválí, a tvrdí, že to změní přístup ke hrám. Hráči se tak začali radovat, že se SSD projeví zejména na open world hrách, které budou větší, hezčí či detailnější.

K tomuto názoru se ale vyjádřil Content Producer webu Digital Foundry Alexander Battaglia, který tvrdí, že SSD disky samy o sobě nezmění to, jak open world hry vypadají, jelikož by se muselo jednat o statická data, přičemž moderní open world hry pracují s procedurálními metodami.

„Píšu to všude, ale názory lidí, co říkají, že SSD umožní naprosto jiný pohled na open world hry, nedávají vůbec smysl v závislosti na tom, co víme o vývoji open world her. Všechna data z SSD by musela být statická, kompletně neměnná. To znamená zcela předdesignovaný level a uspořádání, což je naprostý opak metody, kterou moderní open world hry zvyšují svůj detail a různorodost.“

„Faktem je, že dnes se používá procedurální metoda, která není na disku. Tyto metody existují, aby zvýšili výkonost umělců a diverzitu herního světa.“ Ve zkratce jde tedy o to, že open world hry nejsou celé tvořené ručně, ale k finálnímu vzhledu pomáhají různé algoritmy, které pracují za vývojáře, a využívají již použité assety. Battaglia se ale vyjádřil i ke grafické kartě v Xbox Series X, která je dle něj zkrátka lepší, než ta v PS5. „GPU v Xbox Series X je prostě lepší, tečka. Stejně jako tomu je v případě PS4 Pro a Xbox One X. Pokud náhodou jede hra hůře na XONEX, musel vývojář něco pokazit nebo je tam nějaký softwarový problém. A taky chci zastavit diskuzi nad „brute forcingem“ co se hardwaru týče. Někdy jsou věci prostě lepší. Stejně jako RTX 2080 je lepší než 2060S.“

Zdroj: WCCFTech

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20875576
Smaug. napsal 25. 3. 2020 v 09.14

To má sice pravdu, ale časem se kvůli tomu hry tak jako tak změní. Teď je úžasné sledovat, jaký rozdíl v načítání je při běhu na plotnovém a SSD úložišti, ale salámovou metodou nás stejně dotlačí k podobně dlouhým načítacím dobám jako jsou teď na plotnách. "Máme super SSD, tak proč to nenačítat znovu a znovu. Optimalizace je práce navíc, která stojí prachy a vytváří bugy."

Nahlásit nevhodný obsah

7739207
spoock napsal 25. 3. 2020 v 09.11

h4nsasjks: já jsem s tím naprosto smířen :) osobně jsem projel "hnusnější" RDR2 na klasické PS4 a užil jsem si to, ano, když dám verzi z Xbox One X vedle té hnusnější verze, jde to videt, stejně tak, když jsem hrál RDR1 na X360 a PS3, prostě PS3 verze byla horší, k zblití, ale stejně jsem to tam hrál, protože co jsem na X360 hrál byla akorát Forza, Fable2 a pak jsem to prodal dál
když nemáte u her srovnání, berete co je, důležité je, že ta hra nemá větší technické problémy, jede co nejvíc plynule
to, jestli je někde hezčí textura, tadyhle je nějaký hezčí stín, tak si toho člověk nevšimne
za mě, ať si hraje každý na čem chce, Halo/Gears/Forza na PSku nikdy nebudou a PSkaři mají to svoje

Editováno: 25. 03. 2020 v 09.14

Nahlásit nevhodný obsah

16586932
Modroocko84 napsal 24. 3. 2020 v 20.57

Ja to rovnou inteligentne rozhybu :na xboxu stejne nejsou zadne exklusivity [lol]
A nebo tahle :o vykonu to neni [lol]

Editováno: 24. 03. 2020 v 20.58

Nahlásit nevhodný obsah

20859314
h4nsasjks napsal 24. 3. 2020 v 19.07

Říká jen to co je na první pohled jasné, ale někteří zaslepenci si to nechtějí připustit...

Nahlásit nevhodný obsah