Nextgen SSD prý nezmění openworld hry
O SSD discích v nových konzolích jsme už slyšeli z obou stran. Jak Microsoft, tak Sony si tuto „novinku“ chválí, a tvrdí, že to změní přístup ke hrám. Hráči se tak začali radovat, že se SSD projeví zejména na open world hrách, které budou větší, hezčí či detailnější.
K tomuto názoru se ale vyjádřil Content Producer webu Digital Foundry Alexander Battaglia, který tvrdí, že SSD disky samy o sobě nezmění to, jak open world hry vypadají, jelikož by se muselo jednat o statická data, přičemž moderní open world hry pracují s procedurálními metodami.
„Píšu to všude, ale názory lidí, co říkají, že SSD umožní naprosto jiný pohled na open world hry, nedávají vůbec smysl v závislosti na tom, co víme o vývoji open world her. Všechna data z SSD by musela být statická, kompletně neměnná. To znamená zcela předdesignovaný level a uspořádání, což je naprostý opak metody, kterou moderní open world hry zvyšují svůj detail a různorodost.“
„Faktem je, že dnes se používá procedurální metoda, která není na disku. Tyto metody existují, aby zvýšili výkonost umělců a diverzitu herního světa.“ Ve zkratce jde tedy o to, že open world hry nejsou celé tvořené ručně, ale k finálnímu vzhledu pomáhají různé algoritmy, které pracují za vývojáře, a využívají již použité assety. Battaglia se ale vyjádřil i ke grafické kartě v Xbox Series X, která je dle něj zkrátka lepší, než ta v PS5. „GPU v Xbox Series X je prostě lepší, tečka. Stejně jako tomu je v případě PS4 Pro a Xbox One X. Pokud náhodou jede hra hůře na XONEX, musel vývojář něco pokazit nebo je tam nějaký softwarový problém. A taky chci zastavit diskuzi nad „brute forcingem“ co se hardwaru týče. Někdy jsou věci prostě lepší. Stejně jako RTX 2080 je lepší než 2060S.“