Víkend a další rekord, čísla na Steamu rostou
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Víkend a další rekord, čísla na Steamu rostou

Víkend a další rekord, čísla na Steamu rostou

David Plecháček

David Plecháček

23. 3. 2020 10:14
Reklama

Bude to už takový kolorit, každé pondělí budeme zřejmě psát o tom, že na Steamu bylo přihlášeno nejvíce hráčů v historii. Může za to, jak jinak, aktuální krize spojená s koronavirem a tím, že jsou miliony obyvatel/hráčů zavření doma a svůj čas tráví taktéž hraním videoher. Po tomto víkendu jsou aktuální čísla opět zase na rekordní úrovni.

Steam prožívá v celé této mizérii nebývalé plodné období. Když se člověk podívá na dlouhodobý graf návštěvnosti Steamu, zjistí, že je relativně konstantní. Při bližším pohledu jde o sinusoidu, která má svůj nejnižší bod pravidelně v září. Od něj tak čísla nabrala – jako každý rok – vzestupnou křivku, která se postupně vyšplhala až na hranici 19 milionů uživatelů.

Už minulý týden jsme nicméně psali o tom, že se počet hráčů překlenul přes 20 milionů. Pod tuto hranici jsme se nicméně vrátili jen na dva dny, od středy už čísla opět rostly. Situace nepřekvapivě kulminovala o víkendu, oba dva dny Steam hlásil přes 22 milionů hráčů, v neděli byl zaznamenán rekord na hodnotě 22 678 529 hráčů.

Vzhledem k sílícím opatřením ve světě předpokládáme opět jen mírný pokles a následný vzestup, který opět vyvrcholí příští víkend. Bude zajímavé sledovat, na jaké hranici se číslo zastaví. Padne například magická hranice 30 milionů? To, co se ještě nedávno zdálo nereálné, je rázem i s ohledem na stále větší čísla ve hře.

Pokud roste počet hráčů obecně, samozřejmě roste i počet hráčů ve videohrách. Ostře sledovanou statistikou je například popularita Counter-Strike: Global Offensive, i CS:GO zaznamenalo historicky rekordní čísla – 1 102 067 hráčů ze včerejšího odpoledne. Ani to není překvapením, protože specificky CS prakticky kopíruje křivku návštěvnosti Steamu. I u něj tak čekáme, že rekord nevydrží příliš dlouho.

Situace není „růžová“ jen ve hrách, zvýšený zájem zažívá například i YouTube, sociální sítě nebo třeba streamovací služby jako Netflix. Vzhledem k přílivu diváků se jak YouTube, tak Netflix rozhodl, že nebude poskytovat vysokou kvalitu svých videí, ale jen videa v SD. Uvidíme, jak se s případným zájmem případně popasují videoherní streamovací služby. Zatímco Google Stadia se nás netýká, někdo možná využívá služeb GeForce Now. Nvidia ale zatím žádné změny neoznámila.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama