Microsoft spojí PC a Xbox s novým DirectX
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Microsoft spojí PC a Xbox s novým DirectX

Microsoft spojí PC a Xbox s novým DirectX

David Plecháček

David Plecháček

20. 3. 2020 13:19
Reklama

Předpokládáme, že do začátku prodejů uslyšíme o nových generacích konzolí ještě několikrát, a to nejen na velkých pódiích (nebo spíše v očekávaných videí), ale i jen tak mimoděk v nejrůznějších rozhovorech, které mají za cíl upřesnit nebo doplnit informace, které už známe. Dnes například Microsoft hovoří o novém DirectX 12 Ultimate.

Ačkoliv možná někoho debata na toto téma v souvislosti s novou generací překvapí, je logická. V průběhu cyklu Microsoft představil různé služby jako Play Anywhere, které ještě více přiblížily konzolové hry těm počítačovým. DirectX, tedy sadu nástrojů, které umožňují přímé ovládání hardwaru, využívají prakticky všechny hry, přesto právě v tomto bodu byl velký rozdíl mezi hrami na konzolích a na počítačích. Tato mezera s DirectX 12 Ultimate minimálně u Xboxu zaniká.

V rámci DirectX Developer Day Microsoft představil vizi, dle níž mají oba dva segmenty vyrůstat vedle sebe. DirectX 12 Ultimate je klíčem k tomu, aby to bylo možné. Podle zástupců Microsoftu se jedná o bezprecedentní vyrovnání PC a Xboxu Series X, ze kterého budou těžit jak vývojáři, tak samozřejmě i hráči. Jak? Jednoduše tím, že se od sebe obě verze nebudou muset lišit. Ve zkratce řečeno, cokoliv, co dokáže Xbox Series X u svých nových her, dokáže vytvořit díky stejnému DirectX i verze na počítači.

Abychom mluvili konkrétně, na novou verzi může být navázána podoba raytracingu, rate shadingu nebo mesh shaderů. Dá se tak říct, že pokud budete mít ve svém počítači hardware s podporou DirectX 12 Ultimate, vývojáři s ním budou schopní nakládat stejně jako s Xboxem Series X. To však neznamená, že by PC hráči potřebovali nové komponenty, hry, které poběží na nové generaci Xboxu, budou fungovat i na starších verzích DirectX 12.

„Tato novinka představuje mnoho let inovace jak ze strany Microsoftu, tak ze strany našich partnerů. DX12 Ultimate všechny umisťuje do jedné skupiny, což vývojářům umožňuje mít jen jeden postup, jak odemknout next-gen grafiku jak na PC, tak na Xboxu Series X," zaznělo ze strany Microsoftu. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama