Málokdo byl prý v Mass Effectu “zlý”
Během posledních let se staly jisté formy voleb v otevřených hrách prakticky standardem, ukazuje se však, že některých z nich hráči příliš nevyužívají. Konkrétně se jedná o systémy kladného a záporného jednání hlavních postav, které většinou umožňují profilovat svého hrdinu jako pověstného Mirka Dušína, nebo naopak jako zlomyslného šikanátora.
Alespoň to dokazují interní statistiky studia BioWare o které se podělil designér cutscén John Ebenger. Dle nich se prý cestou tzv. Renegade v blíže nespecifikovaném rámci série Mass Effect vydalo absolutní minimum hráčů, zatímco kladnými Paragony se stalo kolem 92 % Shepardů.
Yup. Something like 92% of Mass Effect players were Paragon.
— John Ebenger (@EbengerJohn) February 19, 2020
And we put a lot of work in to the Renegade content too :( https://t.co/lywwx7n4Hy
Konkrétně v případě Mass Effectu je to poměrně pochopitelný fenomén, negativní reakce a přístup k ostatním postavám sice často nabízí stylové a sarkastické hlášky, většinou vás ale penalizují zhoršením vztahů, které jsou především v druhém díle kriticky důležité. Jejich používání navíc nevede k odlišnému konci než Paragonské a striktně “zlý” Shepard působí v příběhu o záchraně světa mírně nepatřičně.
Server Kotaku upozorňuje na to, že v dnešní době podobné systémy fungují odlišným způsobem, od typického mechanismu modrá vs. červená se posunuly k podstatně méně transparentním a více intuitivnějším. Zároveň však zmiňuje oficiální infografiku z roku 2013, disponující odlišnými daty. Dle ní byl poměr obou směrů v případě třetího dílu podstatně vyrovnanější a možnosti Renegade volilo zhruba 35,5 % hráčů. Obě tvrzení jsou nicméně (pokud vůbec) podložena pouze nedostupnými daty, je tedy třeba brát je s rezervou.