Co týden dal: Další odklad a výlet do pekla
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co týden dal: Další odklad a výlet do pekla

Co týden dal: Další odklad a výlet do pekla

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

26. 1. 2020 16:00
Reklama

V minulém týdnu toho bylo zřejmě málo, v odkladech se totiž pokračovalo i tentokrát. Středem pozornosti pak byl blížící se Doom Eternal, o němž se prostřednictvím rozhovorů objevila řada informací. Dočkali jsme se také záběrů z Godfall nebo oznámení novinky od Ninja Theory.

POKRAČUJEME V ODKLADECH

Co týden dal: Další odklad a výlet do pekla
i Zdroj: Hrej.cz

Dlouhý seznam odkladů v týdnu rozšířil další nadějný titul - Dying Light 2. Sice neměl stanovený pevný termín, vývojáři ale měli v plánu stihnout hru vydat na jaře. Z vyjádření je jasné, že ani Techland nestíhá, termín se tedy posouvá na podzim. Trochu zvláštní je, že ani tentokrát nebylo určeno konkrétní datum. Zdá se, že Techland momentálně neví, kdy bude zombie akce hotová.

Objevily se také spekulace ohledně důvodu odkladu chystané novinky od CD Projekt RED. Insider Borys Niespielak naznačil, že by za tím mohl být problém s optimalizací pro současnou generaci konzolí. Údajně nestíhá především základní verze Xbox One.

Web DSOGaming pak dodává, že mělo polské studio s optimalizací problémy již během vývoje třetího Zaklínače. Ten se nakonec dočkal lehkého downgradu. Jde ostatně o běžnou praxi. Otázkou ale je, nakolik se grafika hry bude odlišovat od dříve prezentovaných záběrů. Zatímco z první gameplay ukázky z roku 2018 kdekomu padala čelist, ta loňská už tolik naleštěná nebyla. Vývojáři možná nenápadně připravují fanoušky na skutečnost, že hra svým vzezřením na základních konzolích rozhodně nikoho neohromí.

V této souvislosti můžeme vzpomenout třeba na první díl městské akce Watch Dogs. Prezentovaná ukázka na E3 v roce 2013 se celkem zásadně lišila od skutečné podoby hry, která se k hráčům dostala o rok později. Snad něco podobného nečeká také Cyberpunk 2077. Jestli nebude lepší rovnou pořídit Dreams a pustit si demake nazvaný Cyberpunk 1997. Ten napovídá, jak by asi hra vypadala, kdyby vyšla na PlayStation 1.

NÁVŠTĚVA PEKLA

Co týden dal: Další odklad a výlet do pekla
i Zdroj: Hrej.cz

Doom Eternal vychází zhruba za dva měsíce, pekelná mediální kampaň se tedy rozhořela naplno. Pavel v tomto ohledu nelenil a vydal se navštívit varšavské sídlo Cenegy, aby si mohl pokračování kultovní střilečky vyzkoušet. Jeho dojmy si můžete přečíst v samostatném článku, připravil také vypovídající video zachycující jeho vlastní průchod hrou.

V dojmech je mimo jiné zmíněn velký důraz na platforming. Podle Pavla trochu kazí tempo, narušuje plynulý postup kupředu. Hra by se bez něj zkrátka obešla. Jinak to vidí id Software. Stojí si za tím, že všemožné poskakování hře ve finále pomůže. Dle autorů už nebude tak monotónní, jako její předchůdci. Pomocí platformingu mění tempo hry, hráče více zaměstnávají a celkově mu servírují lepší zážitek.

Tak jako tak, vývojáři měli s novým dílem hodně práce. Dle posledních zpráv se ani oni nevyhnuli dlouhým přesčasům. Vyšlo také najevo, že byla hra hotová už před rokem. Testování, opravování chyb a balancování spolklo neuvěřitelné množství času, hra byla navíc odložena z listopadu na březen, aby bylo na poslední úpravy dostatek času.

V týdnu se mluvilo také o tom, jak bude hra vypadat na stávajících konzolích. Z úst vývojářů přišlo v tomto ohledu ubezpečení, že grafický kabátek potěší i majitele PlayStation 4 a Xbox One. Z konzolí vývojáři údajně vyždímali, co se dalo. S tím se pojí další otázka. Jak to bude s další generací? Game director Marty Stratton prohlásil, že se o portu pro PlayStation 5 a Xbox Series X ještě nebavili. Naznačil ale, že by chtěli zazářit i na příští generaci. To ale trochu předbíháme. Podle id Software je Doom Eternal nejlepší hrou, jakou kdy studio vytvořilo. Zda je tomu skutečně tak se dozvíme již brzy.

HUDBA BUDOUCNOSTI

Co týden dal: Další odklad a výlet do pekla
i Zdroj: Hrej.cz

Také v dalším bloku se budeme bavit o hrách určených na příští generaci konzolí. Toto téma se chtě nechtě bude v následujících měsících objevovat stále častěji. V týdnu se nám kupříkladu více ukázal Godfall. Nejprve se objevil sedmisekundový útržek, podle všeho šlo o záběry vystřižené z oznamovacího traileru. Následně jsme se dočkali celé minuty gameplay záběrů.

Přestože je video ve špatné kvalitě, leccos o hře prozrazuje. Novinka z produkce studia Gearbox klade velký důraz na souboje. Zbraně všeho druhu patrně určují styl boje, dá se předpokládat, že bude hra bohatá na souboje s bossy. Přirovnat by se dala třeba k sérii Dark Souls. Nebylo by nic divného, kdyby se Sony rozhodla oblíbeným žánrem zahájit další důležitou etapu.

Na straně Microsoftu zase figuruje Senua's Saga: Hellblade 2. Ninja Theory má ještě na červen naplánováno vydání multiplayerové akce Bleeding Edge. I přesto si vývojáři na bedra naložili další projekt. Konkrétně Project: Mara. Jde o menší záležitost experimentálního charakteru. Hráčům bude k unikátnímu zážitku stačit jedna jediná postava v jedné lokaci. Těžko odhadovat, co se z projektu nakonec vyklube, těžko říct, zda to vědí samotní autoři.

Příspěvek na nové konzole možná vzniká také pod rukama vývojářů ze studia Housemarque. Autoři titulů Resogun, Super Stardust a Nex Machina doposud pracovali na battle royalle akci Stormdivers. Vývoj byl nicméně pozastaven. Důvodem je neoznámená hra, na níž už tři roky pracoval osmdesátičlenný tým. Zřejmě se podařilo vytvořit něco skutečně zajímavého, když to stojí za odložení Stormdivers, kteří měli vyjít už během loňského roku. Studio možná trochu riskuje, žánr battle royale může brzy ztratit své kouzlo, což by mohlo úspěch Stormdivers negativně poznamenat. Stojí snad za novým projektem také nějaká zajímavá dohoda? To se zřejmě dozvíme až časem.

Jedna taková dohoda vznikla mezi studiem Blackbird Interactive a vydavatelstvím Focus Home Interactive. Vývojáři se také upsali novému projektu, přestože momentálně pracují na Homeworld 3. Mělo by jít o novou značku, pravděpodobně sci-fi záležitost. Další informace přislíbili zveřejnit na akci PAX East.

NA SKOK DO JINÉHO SVĚTA

Co týden dal: Další odklad a výlet do pekla
i Zdroj: Hrej.cz

Krom videoher jsme se v týdnu věnovali také novinkám ze světa filmů a seriálů. Objevily se například detaily ohledně natáčení druhé série Zaklínače. To by se totiž mimo jiné mělo odehrávat také v České republice a na Slovensku. Nejsou sice zmíněny konkrétní lokace, je ale lepší být na tuto skutečnost připraven. Možná jednoho dne na procházce v lese potkáte Henryho Cavilla s mečem v ruce.

Netflix se ostatně snaží značku vytěžit, co jen to jde. Krom další série úspěšného seriálu hodlá natočit také film - The Witcher: Nightmare of the Wolf. K jeho tvorbě ale nebude potřebovat kostýmy, kameramany, početný štáb ani herce. Snímek bude totiž animovaný. Scénář opět zajistí Lauren Hissrichová, která se zřejmě osvědčila při práci na seriálu, asistovat jí bude Beau DeMayo, vizuální stránku zajistí Studio Mir. Zatím není úplně jasné, o co ve filmu půjde, neví se ani, kdy bude mít premiéru.

A co takhle film na motivy hry Control? Gary Whitta má v tomto ohledu jasno. Podle Control by totiž dle jeho slov vznikl jeden z nejlepších snímků. Režisér Rogue One: A Star Wars Story jedním dechem dodal, že by se s radostí ujal režie. Na to konto zareagoval Thomas Puha z Remedy Entertainment, který ho vyzval k soukromé debatě. Je jasné, že z pošťuchování na Twitteru nic nebude. Control nicméně skutečně nabízí atraktivní námět, z něhož by mohl konečně vzniknout povedený film. Třeba se ho v budoucnu někdo skutečně chopí.

 

Příští týden vychází hned dvě zajímavé hry. Jde o Journey to the Savage Planet od studia Typhoon, které bylo nedávno koupeno Googlem. Na nostalgickou strunu pak zabrnká Warcraft III: Reforged. Pokud se tedy něco nepokazí a nedojde k jejich odložení. Stát se může všechno, však to znáte. Hrejte s námi!

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama