V USA jsou nejvěrnější hráči na PlayStationu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka V USA jsou nejvěrnější hráči na PlayStationu

V USA jsou nejvěrnější hráči na PlayStationu

David Plecháček

David Plecháček

24. 1. 2020 13:30
Reklama

Existuje doslova hromada výzkumů týkající se videoher. Někdo zkoumá, které hry jsou nejhranější a proč, jiný zkoumá jejich vliv na hráče. Některé z nich ale zkoumají vztah k jednotlivým společnostem. Studie od Best SEO Companies zkoumala přesněji loajalitu zákazníků, a to nejen mezi herními firmami, ale v dotaznících se objevila i otázka na preferenci platforem. Která si vede nejlépe?

Nejloajálnější fanoušky má zjevně PlayStation. Alespoň co se týče Spojených států. Právě tam výzkum, kterého se účastnila tisícovka respondentů, probíhal. Zároveň je potřeba před samotnými výsledky říct, že sběrná skupina byla vybrána tak, aby v ní měli zastoupení jedinci několika odlišných generací, počínaje tzv. baby boomery (tj. spotřebiteli narozenými v období dvou dekád po druhé světové válce), konče aktuální generací Z, která bývá definována tím, že si nepamatuje svět bez moderních technologií, typicky před internetem nebo sociálními sítěmi.

Svou věrnost konzoli od Sony vyjádřila necelá polovina dotázaných, přibližně 41 procent z nich. Velice podobně na tom byl Xbox od Microsoftu a Nintendo obecně, oba tábory si připsaly 31, respektive 30,4 procent. Oddanost herním počítačům vyjádřilo necelých 15 procent hráčů, herní notebooky vyhledává necelá desetina z nich. Pod čtyřmi procenty se nachází platformy pro virtuální realitu HTC Vive a Oculus Rift.

Abychom loajalitu přetavili v praxi, můžeme se podívat na další statistiku. Jeden ze tří dotázaných je již teď rozhodnutý koupit si nový PlayStation, jakmile vyjde, aniž by přemýšlel o jiné platformě. U Xboxu je to jen jeden ze čtyř. Zároveň je ale třeba dodat, že 8 procent si plánuje pořídit obojí. Ostatně to samé dokládají i čísla popsána výše – jednoznačně z nich vyplývá, že několik zákazníků je oddána více značkám, než jen jedné.

Ačkoliv se budou výsledky jistě lišit na starém kontinentu i v Asii, rozhodně se jedná o zajímavou sondu do jednoho z nejdůležitějších trhů. Každá z platforem ale má své tradiční bašty, které mohou rozhodnout o celkové úspěšnosti konzole. O to víc jsou ale důležitější trhy, které jsou teprve na vzestupu a mají ohromný potenciál v očích všech aktérů.

Kdyby vás náhodou zajímaly i další výsledky, tak mezi popularitou fast-foodů se o prvenství přetahu McDonald's s Chick-fil-A, u mobilních telefonů lehce vede Android, ačkoliv u generace Z drtivě vyhrávají telefony od Apple, mezi teniskami vede značka Nike, přičemž rozhodujícím faktorem bývá nejčastěji příznivá cena, případně recenze. V tomto ohledu opět vybočuje nejmladší generace, která si dvojnásobně cení popularitu výrobku, a ve velkém zvažuje i ekologičnost výrobků.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama