Sony opravdu nebude na E3, Microsoft ano

14. leden 2020 09:32 / Tadeáš Pepř / Novinky / Diskuze (4)

Včerejší zprávu týkající se spekulací o další absenci japonského hardwarového giganta Sony na letošním veletrhu E3 potvrdilo samotné zastoupení firmy. Zástupce SIE serveru Gameindustry.biz sdělil, že se Sony neplánuje v létě vydat do Los Angeles, naopak bude s informacemi a novinkami o PlayStation 4 a PlayStation 5 objíždět celou řadu událostí po celém světě.

Své rozhodnutí zdůvodňují neshodami s filozofií samotné akce. Prý nepovažují E3 2020 a její showfloor za prostor ideální k demonstrování toho, na co se Sony v současné době soustředí. Stejným způsobem z akce vycouvala už loni, bylo to ale od roku 1995, kdy akce E3 vznikla, úplně poprvé. Letos je navíc čas vytáhnout esa z rukávu, v současné době se lámou konzolové generace a je nezbytně nutné nezopakovat chyby Microsoftu, který v případě konzole Xbox One prvotní odhalení úplně nezvládl.

Právě Microsoft si loni absence Sony užíval plnými doušky a ani letos tomu nebude jinak. Tvář značky Phil Spencer na Twitteru ubezpečil fanoušky, že celý tým usilovně pracuje na letošní show a slibuje, že se na E3 ukáže budoucnost konzolové rodiny. Pravděpodobně se tedy můžeme těšit na odhalení řady titulů pro nadcházející konzoli Xbox Series X. Letošek Spencer označil za “milník pro cestu Týmu Xbox”.

V reakci na neúčast Sony vydala tiskové prohlášení ESA, agentura stojící za pořádáním veletrhu. Vyhýbavými slovy se ale od problémů distancuje.

„E3 je ikonická událost oslavující videoherní průmysl a dává prostor lidem, značkám a inovacím které redefinují zábavu milovanou miliardami lidí po celém světě. E3 2020 bude vzrušující, energická show nabízející nové zážitky, partnery, výstavní prostory a programy, které zabaví jak nové, tak stávající účastníky. Zájem vystavovatelů o naše novinky přitahuje pozornost značek, které vnímají E3 jako klíčovou možnost ke spojení s fanoušky her po celém světě,“ láká nepřímo nové vystavovatele na stále se zlepšující zázemí akce.

Další velcí hráči, kteří se tradičně účastní E3 - Ubisoft, EA, Bethesda, - zatím svou účast nepotvrdili. Je však velmi pravděpodobné, že se na jejich pravidelné výpravě od loňska nic nemění. Oficiální web akce zatím potvrzuje mj. Nintendo, 2K, Konami, Square Enix a Segu.

Kdy konečně Sony odhalí PlayStation 5 v plné parádě zůstává otázkou bez odpovědi, zraky průmyslu i fanoušků se ale upírají k událostem jako je PAX East, GDC nebo pravidelné, dedikované State of Play.

Zdroj: Gameinformer

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20921836
oleg.rusov napsal 14. 1. 2020 v 12.59

E3 se musi zmenit, reflektovat dobu a uvedomit si, ze jeji puvodni ucel je jiz prekonany. Jiz nezijeme v devadesatkach.

Nahlásit nevhodný obsah

20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 14. 1. 2020 v 12.31

Historie úpadku:
EA už taky vlastně na E3 není. Mají svou vlastní akci bokem.
Nintendo už roky nemá konferenci.
Square Enix už místo konference jen pouští video.
Obecně ty pódiové konference poslední roky za moc nestály. Stačí si vzpomenou na loňskou Bethesdu. I konference Ubisoftu jsou k uzoufání předvídatelné. Nemluvě o tom, že většina představených věcí unikne dopředu.
Překvapivé věci ještě jakžtakž ukazuje Microsoft. Ale je třeba upozornit, že Microsoft si svou předváděčku dělá ve svém vlastním Microsoft Theatre. To by mohlo trochu vysvětlit, proč je ještě na E3 aktivní.
Ale největší problém je v tom, že poslední roky se na celé E3 (tedy na samotné výstavě) objeví minimum výraznějších novinek. Každý z vystavovatelů se s novinkami pochlubí už pár týdnů dopředu skrz sociální služby a Youtube/Twitch. Dodatečně si pak přečteme dojmy vystresovaných unavených novinářů o tom, jak na stánku hru viděli a možná si i na pět minut zahráli pod dozorem statného vývojáře.
Možná má E3 ještě význam pro střední a malé vydavatele, kteří mohou využít koncentrovaného přístupu k médiím. Ale ti větší hráči už mají dávno své vlastní ověřené kanály jak o svém produktu informovat veřejnost. Vždyť to sami pozorujeme zcela běžné v průběhu celého roku. Některým firmám stačí dát na svůj twitter jen jeden obrázek nebo jednu větu a o tom prdu pak píšou všechna herní média dlouhé týdny.

Nahlásit nevhodný obsah

20921836
oleg.rusov napsal 14. 1. 2020 v 12.03

Sony se pry nelibi termin E3, ktery je udajne pro byznys plan moc pozde. Tedy s obchodnima partnery musejí mluvit mnohem drive. Pak tedy Sony nalehala na ESA, aby na E3 byla ve vetsim pripustena alespon verejnost a stala se z toho jakasi obdoba GamesComu, jenze ESA na to jde dost pomalu. Loni bylo pripusteno pouze 15 000 lidi, letos se to ma zvednout na 25 000, ovsem ve srovnani s GamesComem jsou to cisla hodne mala.
Ucast na E3 je navic i draha a v pomeru cena/vykon tedy malo efektivni.

Editováno: 14. 01. 2020 v 12.06

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 14. 1. 2020 v 11.10

SONY dělá dobře.

PS4 je u konce svého cyklu, přesvědčovat nové zákazníky pomocí drahé show , když máte 100 000 000 hráčskou základnu, není třeba. Navíc dopad E3 na prodeje konzolí a her je diskutabilní, dříve to bylo hlavně o odhalení nových her, no dnes se na nás valej novinky o hrách 24/7 - je těžký sednout si z něčeho na zadek.

Ukazovat exkluzivky netřeba, resp. moc toho už nebude na končící PS4 a stejně tak na blížící se PS5, a aby tam ukázali CASE a řekli "TOHLE JE PS5", to se dá zvládnout i levnějš. Také "vytrhnout" část PS5 her pro účely nějaké předváděčky, není tak jednoduché jak si leckdo myslí a může to zbytečně zdržovat jednotlivé týmy, které na nich pracují. Než ukázat pár nejasných teaserů a poslouchat pak "že konference SONY byla slabá", proč si neušetřit prachy a starosti a ty (odhadem) 3 měsíce, co se se show připravovala raději připravovat launch PS5.

Editováno: 14. 01. 2020 v 11.25

Nahlásit nevhodný obsah