Game Pass může pomoct nápaditosti her

14. leden 2020 10:05 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (1)

O hře Outer Wilds jste mohli slyšet v letošní Invazi. Teď ale nechme stranou kvality explorativní hry nebo VR režimu s pohybovým ovládáním, který prý stojí za hřích. Zajímavější nám přijde výrok Loana Verneaua, autora hry, který si v určitém smyslu nemůže vynachválit předplatné služby jako Xbox Game Pass – protože právě ty umožňují podobným hrám zazářit.

Verneau v rozhovoru pro GamesIndustry potvrzuje to, co bylo už několikrát řečené. Pokud si předplácíte podobnou službu, zřejmě čas od času zkusíte i něco, co by vás jindy nezaujalo a nechtěli byste za to platit. Jelikož už jste ale investovali, nic vám v tomto ohledu nebrání: „Naše hra je v Game Passu na Xboxu One, a myslíme, že to je jedině dobře, protože nám to přihrálo množství hráčů, kteří by se o naší hře ani nedozvěděli,“ říká jeden z designérů studia Mobius Digital.

Opět se nabízí přirovnání k televizím a filmovému průmyslu obecně, neboť i tam v tomto ohledu došlo k zásadním změnám. Game Pass a jemu podobné předplatné tak stejným – zásadním – způsobem mění i průmysl herní.

Jakkoliv je samozřejmě důležité, že hry získají další publikum, které by jindy do podobných her neinvestovalo, důležitý bod je to i pro samotné vývojáře a to, jak nad hrami vůbec uvažují. Podle Verneaua jde o příležitost, jak zkusit ve hrách zase něco nového, aniž by se autoři museli nutně bát, že jejich titul bude až tak netradiční, že si k němu nikdo nenajde cestu. Nakolik se toto tvrzení ukáže reálné, ukáže až čas. Pravdou je, že bychom se mohli dočkat některých riskantnějších a originálnějších projektů, než tomu bylo doposud. Ostatně Outer Wilds mezi ně už teď patří.

Zdroj: GamesIndustry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20878742
Masarkavtrenyrkach napsal 14. 1. 2020 v 18.33

Trochu bych to nadšení z originality mírnil.
Že si hry podle vyjádření autorů všimli i hráči, kteří by o ni nestáli, není podloženo žádným srovnáním (alespoň na Gamesindustry se o žádném nepíše). Je to jen jejich pocit, a může to být důsledek toho, že v Gamepass službě je zatím relativně málo her - rozhodně to není žumpa jako Steam a nepřehledná džungle jako Playstation Store. Viditelnost jakékoliv hry je tedy nesrovnatelně vyšší.
Čekat, že "netflix" systém předplatného u her nějak nastartuje boom originality, se mi zdá jen jako toužebné přání. Je snad na Netflixu k nalezení tolik úžasně originálních filmů a seriálů třeba s uměleckými ambicemi? Asi tam jsou. Nějaké. A jsou zavalené hollywoodskou produkcí a Netflix seriály.
Naopak jsem četl seriózně myšlené úvahy o tom, že pokud bude monetizace her v předplatitelských službách závislá na počtu spuštění nebo času v nich strávených, bude to vést ještě k větší trivializaci po vzoru mobilních her, ve kterých se tak pečlivě dbá na využití (zneužití?) všech psychologických fint a kliček. Originalita a riskování? Pochybuju o tom.

Editováno: 14. 01. 2020 v 18.37

Nahlásit nevhodný obsah