Jak se Riot vyhnul kritice za mobilní hry
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Jak se Riot vyhnul kritice za mobilní hry

Jak se Riot vyhnul kritice za mobilní hry

Radek Raudenský

Radek Raudenský

7. 1. 2020 08:30 2
Reklama

V minulých letech se snaha AAA studií přivést své velké tituly i na mobilní zařízení nesetkala s hráčským přijetím. Blizzard byl za oznámení Diablo Immortal lynčován, Valve s Artifactem na tom nebylo o moc lépe. Minulý rok se ale na scéně objevilo i Riot Games, které oznámilo hned několik mobilních titulů, ale hráči je naopak přijali velmi pozitivně. Jak je to možné? Komunitní manažer Ryan Rigney z Riotu se podělil o strategii, které studio zvolilo

Z počátku je nutné si přesně stanovit, co vydáváte, a i kdo jiný podobnu hru dělá. Když se podíváte na Teamfight Tactics, je vidět jasná inspirace Dota Auto Chess. Proto se Riot nezdráhal tuto hru ve svém oznámení i použít, a říct, že právě tato hra je inspirovala k vytvoření TFT. Zároveň pro tento žánr vymysleli i název- autobattler, který se všeobecně uchytil.

Dále je potřeba splynout s komunitou. Riot na to šel pomocí memů. Blizzard nechtěně spustil meme „dont u guys have phones?“, a Riot jej využil ke svému prospěchu, i když prý nebylo záměrem poškodit tím samotný Blizzard. V oznámení TFT na mobily se tak použije fráze „vidíme, že očividně mobily máte.“

Dalším bodem je ukázat, že ve hru vy sami věříte, a opravdu jí máte rádi. Wildrift je mobilní kopie League of Legends, jelikož na ní ale pracuje zcela jiný tým, vytvořil pro hru několik unikátních novinek, jako například animace, které v PC verzi nenajdeme. To má hráče přesvědčit, že hru netvoříte jen pro zisk.

Jelikož Riot cílí se svými tituly zejména na již existující hráčskou základnu, ne tolik na nové hráče, je potřeba stávající hráče překvapit. Proto jsme se dočkali přibližně 20 vteřinového videa, kde Riot ukázal hned několik titulů, o kterých hráči neměli ani tušení. Proběhla zde bojovka, karetní hra, diablovka i střílečka. I když tyto žánry nemusí oslovit všechny hráče, každého zaujme alespoň jedna hra. Hráč si pak řekne, že studio myslí i na něj. V následujících týdnech pak má studio čas na to tituly představit podrobněji, což je právě případ Legends of Runeterra, karetní hry, která přijde taktéž na mobilní zařízení.

Nakonec je hráče nutné ujistit, že vývojáři jsou stejní jako oni. I když je trh s karetními hrami přeplněný, Riot se rozhodl hráče přesvědčit tím, že vytvořil video se dvěma vývojáři, kteří hovoří o tom, že jako malí hráli spoustu karetních her, a proto chtějí vytvořit svou vlastní verzi. Velmi zajímavá strategie, která nakonec opravdu funguje. Jaký máte na mobilní hry názor vy?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama