Šéf Guerrilly jde do čela Worldwide Studios

7. listopad 2019 11:10 / David Plecháček / Novinky / Diskuze (0)

Shawn Layden už nadále není součástí Sony ani divize PlayStation. Jedna z jejích nejvýraznějších tváří zastávala v posledních letech pozici šéfa Worldwide Studios, a po oznámení rezignace bylo otázkou, kdo jej nahradí. Nakonec se do čela nevrací Šúhei Jošida, nýbrž se na ní posouvá dosavadní šéf studia Guerrilla Games – Hermen Hulst.

Hermen Hulst se své role ujíma s okamžitou platností a nově pod jeho patronátem bude fungovat 14 interních studií. Svou pozici vzhledem k této změně opouští i Jošida, který i v dobách Laydena stále zůstával u Worldwide Studios, dosavadní prezident mezinárodních týmů najde nově svou pozici mezi menšími, převážně third-party studii, jimž pomůže s vývojem menších titulů. Změny jsou součástí restrukturalizace Sony Interactive Entertainment před vydáním PlayStationu 5.

Hermena Hulsta si mohou hráči spojit se sérií Killzone, v posledních letech se však nejčastěji objevoval coby člověk, který dal světu společně se svým týmem Horizon: Zero Dawn. A který dal také Kodžimovi engine Decima pro jeho Death Stranding. „Hermen je jedním z nejefektivnějších a nejrespektovanějších lídrů ve videoherním průmyslu,“ říká Jim Ryan, současný výkonný ředitel divize PlayStation. Zároveň vyzdvihuje i vášeň a zapálení, se kterým motivuje všechny zaměstnance k tomu, aby z jejich hlav vzešly ty nejnápaditější produkty a skvělé zážitky. „Vůbec o Hermenovi na jeho pozici nepochybuji,“ dodal Ryan.

Připomněl i Hulstův nizozemský původ. Podle Ryana by všichni v Evropě měli být hrdí na to, kdo se této pozice zhostí. Pravdou je, že Evropanů v hierarchii Sony takto vysoko příliš nenajdeme. Hulst ale ve strukturách společnosti figuruje od roku 2001, a za tu dobu si u něj získala respekt jak studia z Evropy a Spojených států, tak samozřejmě i z Japonska.

Ryan zároveň krátce hovořil i o Jošidovi. Ten bude nově přímo podřízený na speciální pozici právě generálnímu řediteli. „Všichni vědí, jak je Šú zapálený do nezávislých her,“ vysvětluje, proč se právě Jošida ujímá nové role. „Nezávislé hry jsou živou vodou našeho průmyslu a vytváří pro naše hráče široké portfolio zážitků. Právě proto si i tyto kreativní projekty zaslouží naší plnou pozornost,“ zdůraznil Ryan v rozhovorou pro GamesIndustry. Celý si jej můžete přečíst zde

Zdroj: GamesIndustry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!