Na COD: MW se snáší kritika za propagandu
Novinka Na COD: MW se snáší kritika za propagandu

Radek Raudenský

Radek Raudenský

30. 10. 2019 09:42 15

Nové Call of Duty: Modern Warfare bylo obecně velmi dobře přijato. Při vydání se zde nenachází žádné lootboxy, hra jede na novém enginu, díky čemuž hra vypadá dobře, dobře se hraje a recenze jí dávají velmi pěkně známky. Většina hráčů dokonce chválí kampaň. To ale neplatí o hráčích z Ruska.

Pokud jste kampaň ještě nehráli, nebo si nechcete nějakým způsobem prozradit její zápletku, raději dále nečtěte. Kampaň letošního Call of Duty se totiž motá okolo fiktivního státu Urzikstan, dle zápletky a návnad se ale s velkou pravděpodobností jedná o Sýrii. Vaším hlavním nepřítelem ve hře je skupina Al-Qatala, opět fiktivní skupina pro reálnou Al-Káidu. Do příběhu ale vstupuje Rusko, které zabíjí civilisty a páchá jiné válečné zločiny, jako například útoky plynem či bílým fosforem.

Ruské hráče ale nejvíce naštvala mise Highway of Death, jejíž jméno i podobu převzala po skutečné dálnici vedoucí z města Kuvajt. V cutscéně se dozvídáme, že během invaze Urzikstanu se vojáci a hlavně civilisté chtěli přes tuto cestu dostat do hor a zachránit se před válkou. Proti nim ale vzlétla ruská letadla, která cestu vybombardovala , což zapříčinilo smrt mnoha civilistů.

Ruským hráčům se ale toto tvrzení nelíbí. Ve skutečnosti tento čin totiž spáchala Amerika, a to v roce 1991, kdy západní síly vedené USA tuto cestu vybombardovaly při ústupu írácké armády, se kterou utíkalo taktéž mnoho žen a dětí. Ruští hráči považují tuto scénu za propagandu a snášejí na COD: MW velkou salvu negativních recenzí, díky čemuž se hodnocení na Metacriticu propadlo na 2,8.