Články

Vše Preview Rozhovory Témata Komentáře

Rok 2020: nová generace

26. 5. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Za týden začíná v Los Angeles výstava E3, kde výrobci hardwaru představí novinky – ať už nové pohybové ovládání nebo přímo hardwarové re...

Obtíže s obtížností

22. 5. 2009 / Martin Kaller / Komentář

Hry prý už nejsou zdaleka tak obtížné, jako kdysi bývaly. Aspoň většina z nich. Je tu vůbec nějaká možnost navrátit se k původním hardcore k...

Obalová revoluce

19. 5. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Jistě existuje vždy hodně míst na zlepšování. Zvlášť u počítačových her. Jedna z oblastí, která neprávem trpí, byť je rozhodující, jsou...

Ti, kteří padli a znovu vstanou

12. 5. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Duke Nukem Forever už není vtipem. Stal se varovným znamením pro všechny dlouhodobé projekty, které jsou postaveny na několika lidech a nedostatku k...

Jak přežít epidemii

5. 5. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Je jen málo věcí, které novináře potěší víc než propuknutí nové epidemie. Ať už jde o SARS, ptačí chřipku nebo tu prasečí, každý pisá...

Proč mít dvě jména?

28. 4. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Chtěli byste v občance škrtnout své skutečné jméno a nahradit ho nějakým herním? Třeba „Big Daddy“ nebo „Weighted Companion Cube“? Větš...

Proč se dívat pod ocas?

21. 4. 2009 / Tomáš Krajča / Komentář

Puntičkářství fanoušků, dlouhé články herních médií rozebírající malichernosti a prezentace vývojářů zaměřené na nevýznamné, dílč...

RTS na konzolích: je to vůbec možné?

14. 4. 2009 / Tomáš Krajča / Komentář

V poslední době se sešly tři pokusy o vytvoření primárně konzolové RTS. Fanoušci žánru ale právem odsoudili Halo Wars jako příliš mělké, E...

Diskutuj, ale zůstaň člověkem

7. 4. 2009 / Martin Kaller / Komentář

Je zvláštní, jak lze v chování hráčů, fanoušků a majitelů té které herní platformy najít paralelu s nepřátelstvím, jež panuje mezi fandy ...

Nastává soumrak herních konzolí?

31. 3. 2009 / Jan Horčík / Komentář

Analytik Michael Pachter aktuálně na herní konferenci GamesBeat 2009 v San Francisku prohlásil, že jsme svědky poslední generace herních konzolí. V...

Příliš kostek, málo rolí

24. 3. 2009 / Lukáš Grygar / Komentář

Blade of Destiny, Star Trail, Stíny nad Rivou — zní vám to povědomě? Gratulujeme, jste STAŘÍ! Ale nevěšte hlavu, máme tu pro vás kousek z oddě...

iPhone - nová herní platforma

17. 3. 2009 / Jan Horčík / Komentář

Je to téměř na den právě rok, co se Pavel Dobrovský ve svém stejnojmenném článku ptal "Neměl by to Apple mít těžší?" iPhone byl te...

Jsou videohry cool?

10. 3. 2009 / Martin Bach / Komentář

Říká se, že zdání může klamat. Zprávy o tom, jak se hraní po celém světě utěšeně rozrůstá, čteme pomalu na každém rohu. Jak to ale dopa...

Čtyři a půl minuty jedinečnosti

3. 3. 2009 / Tomáš Krajča / Komentář

Nejnovější experimentální projekt Petriho Pürha je na hranici označení slovem hra, ukazuje ale na význam soutěživosti a pýchy skryté v každém...

Virtuální ženevské konvence

24. 2. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Existuje soubor pravidel reálné a nepříjemné hry – války. Jmenuje se Ženevské konvence. Co by se stalo, kdyby byly v herních střílečkách? A b...

Seriálové uvažování

17. 2. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Kam se za poslední roky dostaly herní seriály? Kupodivu nejsou tak početné, jak bychom očekávali, ale jejich filozofie se promítla do offline her, u...

Slyší nevyslovené

10. 2. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Negativní zaujatost proti současným technologiím často pramení z nepochopení, o čem vlastně jsou. Je to případ i herních konzolí, počítačů ...

Herněfikace reality

3. 2. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Jak dopadne běžná činnost, když na ní aplikujete herní pravidla? Třeba takové psaní knihy nebo učení na zkouškové se rázem promění v adrena...

Knihy, chceme knihy!

27. 1. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Česká republika se úspěšně otevírá západní kultuře na všech frontách – v sekci odborných knih o interaktivním umění však těžce zaostá...

Zabíjení času

20. 1. 2009 / Pavel Dobrovský / Komentář

Hry, zejména ty počítačové, bývají často házeny do pytle s označením „zabíjení času“ a jsou obviňovány z odvádění pozornosti od praco...

Víkend namodro #15

28. 11. 2020 / Jan Modrák / Komentář

Každotýdenní dávka postřehů a zajímavosti z herního světa.

Víkend namodro #14

21. 11. 2020 / Jan Modrák / Komentář

Každotýdenní dávka postřehů a zajímavosti z herního světa.

Víkend namodro #13

14. 11. 2020 / Jan Modrák / Komentář

Každotýdenní dávka postřehů a zajímavosti z herního světa.

Čtyři generace s velkým X

10. 11. 2020 / Tadeáš Pepř / Komentář

Osobní zpověď někoho, kdo měl vždycky blíž k Xboxům než k čemukoliv jinému.

Víkend namodro #12

7. 11. 2020 / Jan Modrák / Komentář

Každotýdenní dávka postřehů a zajímavosti z herního světa.