Autoři Age of Empires IV zvládají vývoj bez crunche
i Zdroj: Hrej.cz
Age of Empires IV Novinka Autoři Age of Empires IV zvládají vývoj bez crunche

Autoři Age of Empires IV zvládají vývoj bez crunche

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

13. 4. 2021 10:32

Herní průmysl bohužel provází takzvaná kultura crunche, kdy se v podstatě považuje za normální obětovat práci i dlouhé hodiny nad rámec stanovené pracovní doby. Ale ne všechna studia takto fungují, existují i taková, kde se přesčasům úspěšně vyhýbají.

Reklama

  • Vývojáři ze studia Relic Entertainment zvládají vývoj bez crunche
  • Na přesčasy došlo naposledy v rámci produkce Company of Heroes 2

Sem spadá i studio Relic Entertainment, které se koncem minulého týdne pochlubilo ukázkou z očekávané strategie Age of Empires IV. V rozhovoru pro německý magazín Golem se vývojáři nechali slyšet, že se crunchi vyhýbali už během práce na předchozích projektech. Game director Quinn Duffy naznačil, že mají v tomto ohledu velké štěstí. „Ani si nepamatuji, kdy jsme naposledy crunchovali. Pokud si dobře vzpomínám, v rámci Company of Heroes 2 jsme několik týdnů pracovali přesčas.“

Duffy dodal, že kolegové už patří mezi starší ročníky, někteří jsou stejně staří jako samotný Relic. K tomu navíc mají děti. V kreativních profesích je podle něj velmi důležité zachovat si čistou hlavu, což není možné, když se u člověka projeví syndrom vyhoření. Ten totiž může být důsledkem vyčerpávajících přesčasů. „Jasně, jsme nyní hodně zaneprázdněni a snažíme se vychytat všechny chyby. Ale nedá se to srovnat s crunchem, který jsem v práci zažil v prvních letech.“

Jeho slova potvrzuje i Philippe Boulle, jenž na Age of Empires IV pracuje jako narrative director. Tým se podle něj naštěstí brzy poučil ze svých vlastních chyb. Stejně jako mnoho dalších studií, která vznikla v devadesátkách, i zde byla oddělení, kde se crunchovalo. Jednoho dne se ale ozvali zástupci z managementu, přičemž upozornili vedení, že nemohou takto nadále pokračovat, pokud chtějí vybudovat dlouhodobě fungující studio. Chtěli se především vyhnout velké fluktuaci zaměstnanců, což se jim úpravou pracovních podmínek podařilo.

Relic tedy jde příkladem všem ostatním v herním průmyslu. Nezbývá než doufat, že se pozitivní atmosféra v týmu odrazí i do Age of Empires IV. Hra by měla vyjít letos na podzim.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama