Indie vývojář se pustil do PlayStationu. Kritizuje přístup platformy k malým týmům
Nezávislí vývojáři to nemají jednoduché – na tom se asi shodneme. Jednotlivé platformy ale navíc nemají stejné podmínky a někde je komunikace a práce se systémy ještě komplikovanější než jinde. Právě rozhořčení a frustrace pak stojí za včerejším výbuchem Iaina Garnera, spoluzakladatele studia Neon Doctrine.
- Indie vývojář Iain Garner se pustil do PlayStationu
- Prý vůbec nepodporuje nezávislé vývojáře, naopak jim hází klacky pod nohy
- Kritizuje spoustu procesů, další vývojáři s ním souhlasí
Garner svůj příspěvek na Twitteru začal tím, že bude pojednávat o „Platformě X“, kterou nebude přímo jmenovat, prý ale stojí za úspěšnou konzolí a neprovozuje Game Pass - i v následných příspěvcích je jasné, že mluví o Sony, potažmo platformě PlayStation. Následně v rozsáhlých příspěvcích kritizuje vše možné, především upozorňuje na to, že dle jeho názoru Sony vůbec nepodporuje malé vývojáře. Nepomáhá jim s marketingem, dokonce se nemůže dostat do kontaktu s account managerem, kvůli čemuž nemůže svou vlastní hru zlevnit.
Pokud by chtěl od Sony větší pozornost, musel by zaplatit minimálně 25 tisíc dolarů (537 tisíc korun) za marketingovou kampaň. Jinak se musí spokojit s tím, že na jeho zprávy nikdo nereaguje a report o prodejích dostává po několika měsících. Výsledkem pak je, že Garner vydělal i na mobilech více, než na PlayStationu.
K jeho naštvané reakci se připojilo několik dalších nezávislých vývojářů, mimo jiné Ragnar Tørnquist z RedThread Games či tvůrce Hypnospace Outlaw Jay Tholen. Mike Rose, zakladatel No More Robots, pak vzkázal: „Diskutuje se tu ve vlákně, které hodně lidí sdílí. Důvodem, proč těchto vláken nevidíte více je, že se tvůrci bojí říkat věci veřejně. Ale věřte mi, většina vývojářů si vlákno čte a souhlasí s ním.“ Poukazuje tak na to, že nespokojených autorů může být ještě mnohem více.