Hraní je stále populárnější i mezi staršími lidmi, alespoň to tvrdí výzkum
Hry už dávno nejsou záležitostí teenagerů a mladších dvacátníků, kteří na ostatní působí podivínsky. Více či méně se hrami na všech možných platformách baví lidé napříč všemi věkovými skupinami. Stále atraktivnější je interaktivní zábava i pro starší věkovou kategorii lidí mezi 55. a 64. rokem života. Od roku 2018 prý jejich množství vzrostlo o třetinu.
- Z dat vyplývá, že přibývá hráčů ve věku 55 až 64 let
- Čtvrtina rodičů a prarodičů hry vnímá jako rodinnou zábavu
Tvrdí to data marketingové společnosti Global Web Index. Dle něj došlo za poslední tři roky v daném věkovém rozpětí k nárůstu o 32 procent. Za nárůstem samozřejmě může stát koronavirová krize, která z hlediska pracovního vytížení zasáhla i tuto skupinu obyvatel obvykle na hranici odchodu do penze. Určitou roli samozřejmě hraje i stárnutí obyvatelstva, které už je na hraní zvyklé, důležitým faktorem bude ale i to, že se z her stává mainstreamová zábava a postupně mizí zcestná představa kratochvíle pro vyhraněnou skupinu lidí.
Zajímavá jsou i další data. Hrám se prý jakýmkoliv způsobem oddává 86 % uživatelů internetu a zhruba čtvrtina všech rodičů a prarodičů hry vnímá primárně jako zábavu spojenou s rodinou.
Starší data GWI (2020) ukazují, že se s věkem postupně snižuje potřeba hrát “sociálně”. Zatímco 42 % hráčů ve věku 16 až 24 let hraje primárně multiplayer a komunikují s ostatními, u hráčů ve věku 55 až 64 jsou to jen 2 %. Starší hráči tvořili zhruba procento celkové komunity battle royale her Fortnite, PUBG a Apex Legends. Na otázku, zda v uplynulém měsíci viděli nějaký herní livestream, pak kladně odpovědělo téměř 11 % uživatelů internetu v daném věkovém rozpětí.
Jak jste na tom s hraním vaši rodiče a prarodiče, případně vy, pokud spadáte do této věkové kategorie?