Brněnští Ashborne mají na svůj projekt 150 milionů, pomáhá jim i studio Warhorse
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Brněnští Ashborne mají na svůj projekt 150 milionů, pomáhá jim i studio Warhorse

Brněnští Ashborne mají na svůj projekt 150 milionů, pomáhá jim i studio Warhorse

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

12. 4. 2021 16:58

Nedávno odhalené brněnské studio Ashborne Games, fungující pod hlavičkou vydavatelského giganta THQ Nordic, běží na plné obrátky. V rozsáhlejším reportu webu CzechCrunch jsme se dozvěděli, že studio operuje s celkem štědrým rozpočtem a zároveň si může užívat podpory svých větších nebo lépe vybavených kolegů.

Reklama

  • Ashborne Games mají zatím na první projekt zhruba 150 milionů korun
  • Podporují je studia z rodiny THQ Nordic, mimo jiné i Warhorse
  • Tým si zázemí firmy pochvaluje

Ashborne Games přitom rozhodně nechybí zkušenosti, hlava studia Petr Kolář se totiž obklopil autory se zkušenostmi z Bohemia Interactive a dalších českých studií. Tvůrci mají tedy v životopisech tituly jako Mafia, Arma, Silent Hill: Downpour nebo Vigor. Právě Petr Kolář si v rozhovoru s CzechCrunchem pochvaluje zázemí THQ Nordic. To je prý týmu sympatické především tím, že je do určité míry “komorní” nebo “rodinné”. V týmu se všichni dobře znají, stále spolu komunikují a firma je nenutí fungovat příliš korporátně. Nordic prý svá studia dobře podporuje a respektuje jejich zaměření a talent.

V pomyslném podání rukou obou firem měl velký podíl také David Durčák ze slovenského studia Nine Rocks Games, které taktéž funguje pod křídly THQ Nordic. Durčák se s týmem zná, pomohl se vznikem a stále působí jako důležitý poradní hlas Ashborne.

Vydavatel zatím počítá s rozpočtem zhruba 150 milionů korun na vývoj plánované strategické hry s prvky RPG. Kolář ale upozorňuje na to, že nejde o nějak přesně danou cenu, jde jen o odhad nákladů na provoz studia během vývoje prvního projektu. Ten je zatím v plenkách, dle slo autorů ale raný prototyp viděli například kolegové ze studia Warhorse (Kingdom Come: Deliverance), které taktéž patří THQ. Ti navíc nabízí Ashborne Games jistou podporu, třeba technické zázemí pro nahrávání zvuků. Na konkrétnější odhalení hry si ale musíme počkat minimálně do příštího roku.

Studio se v současnosti vedle svého vlastního projektu věnuje i rozšiřující singleplayerové kampani helikoptérové akce Comanche, původně vyvíjené studiem NUKKLEAR.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama